tirsdag den 23. december 2014

Året der gik..

Så er 2014 næsten slut! 

Det har været et godt år med både op og nedture! Men sådan er alle år vel næsten! :) 

Jeg startede med at gå på diæt i Januar i den tro om at jeg skulle stille op til Loaded Cup i April.. 

Men min krop var overhovedet ikke klar til det, så jeg manglede faktisk stadig at smide 6-8kg, da der kun var 4 uger til stævnet.. Det ville være tæt på umuligt for mig, og det ville slet ikke være sundt for hverken krop eller sind at prøve på det, så jeg droppede det.. Til gengæld nåede jeg en form som jeg var ok tilfreds med :) 


Men herefter skulle jeg til at gaine igen, inden jeg skulle starte på diæt imod DM.. Men jeg gainede Aaaalt for meget! Og ja det var sku ikke ligefrem muskelmasse det meste!  :( Og jeg følte mig langt fra tilpas i min krop! 

Jeg nåede op på 75kg hvilket var det højeste jeg nogensinde har været på! Jeg følte mig som en flodhest! 

Det viste sig da også at min krop endnu engang ikke var klar til diæt, da jeg efter 9 ugers diæt kun havde smidt 4-5kg! Hvilket var aaaalt for lidt! Så endnu engang droppede jeg at stille op.. 


Jeg valgte også her at skifte coach, og ligge alt det her konkurencediæt på hylden for en stund, for at fokusere på at min krop kunne komme i balance igen.. Og det er et af de bedste valg jeg læææææænge har taget! 

Så siden sommer har jeg været under Jonas Nellemanns vejledning, og jeg er meget tilfreds! 


Selvom jeg ikke har tabt mig så meget som jeg gerne ville, så føler jeg min krop er mere og mere i balance, og jeg er vild med det! 


Og ikke nok med det, så er min teknik i mange øvelser blevet forbedret væsentligt! Det er skøøøønt! 

Jeg forventer af mig selv, at jeg i det nye år strammer mere op på kosten, så jeg i foråret/sommer er nede på en fedt% hvor jeg føler mig godt tilpas! 


En anden ting der er sket med hensyn til min træning, er at jeg har fået et mere afslappet forhold til det.. Og jeg er ikke "besat" af at skal dyrke ekstra Cardio, eller tage en ekstra træning hvis jeg har spist lidt for meget.. Et godt eksempel er dette: 


Seriøst, jeg løb 18km i snevejr/slud, og det var ikke fordi jeg trænede op til noget Marathonløb ! 

I år D.25. December havde jeg planer om at løbe en tur, men istedet gik jeg en lang tur med min mor, og det var så meget hyggeligere!  


Det var lidt om min træning! 

Hvad er der ellers sket? 

Jo jeg har arbejdet i FitnessDK i Hjørring, hvor jeg i sommers sagde op, da jeg simpelthen ikke tjente nok! Og helt ærligt, så var jeg begyndt at kede mig lidt.. De fleste timer jeg havde deroppe var i Receptionen, og de timer jeg var der, var ofte de "stille" timer.. Men jeg var vild med at have hold og jeg var vild med at have personlig træning med medlemmerne.. Men jeg kunne bare ikke leve af det :(


Og en anden vigtigt ting, jeg følte at hele mit liv handlede om træning, fitness, kost osv. Jeg følte jeg havde brug for mere "indhold" i mit liv.. Og snakke om andet end netop dette.. 


Så derfor sagde jeg op, og jeg gik ledig i 3 måneder før jeg fik mit nye job i Søværnet, som jeg i et tidligere indlæg har fortalt om .. :) 


Jeg sluttede året af med at bestå JR MEDIC, det var SÅ fedt! 


Og nu har jeg juleferie indtil D.5/1.. Og derefter går det løs med endnu flere kurser! Det blir et helt vandvittigt år jeg går i møde, i forhold til uddannelse og kurser, jeg er sikker på at det blir hårdt men spændende! 

Hva sker der med bloggen her? 

Jeg ved godt der ikke har været meget aktivitet herinde på det sidste, men da jeg oprettede bloggen i sin tid, der var det med henblik på alt det her konkurence, og det er ikke længere der fokus ligger.. Hvertfald ikke det kommende år.. 
Så jeg overvejer at holde en pause med bloggen, da mit fokus fremadrettet primært bliver mit job, og det skal bloggen ikke handle om.. 

Dermed ikke sagt at jeg aldrig vil stille op igen, men det er hvertfald ikke i 2015 det kommer til at ske.. 

Pt. Køre jeg et program med henblik på at blive stærkere.. Og mine max. Løft ser således ud:

Frontsquat: 50kg
Bænkpres: 72.1kg
Dødløft: 100kg
Militarypress: 35kg

Jeg har før løftet mere end dette, men til gengæld sidder min teknik SÅ meget bedre nu! Og 130kg dødløft tæller bare ikke hvis teknikken stinker! Det samme gælder de andre løft!  Blir spændende at se hvor meget jeg stiger indenfor et par måneder ! :)

Selvom jeg ik skriver så meget her på bloggen, og evt. holder en pause, så vil jeg stadig smide en masse billeder af træning, mad, job osv. på Instagram, så hvis du/i stadig er interesseret i at følge lidt med i hvad jeg foretager mig, så følg mig derinde under navnet: aknice .. 




Jeg håber I alle har haft en lækker jul og at I kommer godt og sikkert ind i 2015.. Godt nytår ! :) 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar