søndag den 31. august 2014

Ny Biosignatur måling..

Det er 20 dage siden jeg sidst fik lavet en måling, så i går fik jeg lavet ny måling..

Der er endelig sket lidt på vægten i den rigtige retning, så jeg var spændt på målingen!

Fra sidste fredag til denne fredag havde jeg smidt 1,5kg! Det var skønt at se der sker noget.. Selvom det ikke er dette tal på vægten der længere afgøre noget, så er det stadig noget der motivere mig.. Når det vel og mærket går den rigtige vej.. :P

Min måling viste desværre ikke helt det jeg gerne ville, men lidt fremgang er bedre end ingen fremgang! Jeg havde ikke smidt i fedt%, men til gengæld kan man se at jeg er kommet af med mere af det inflammation/ stress jeg har haft i kroppen.. Og det kan også gå ind og påvirke målingen, da man nemmere kan få fat med tangen når man måler på kroppen, og så kan målingen godt give et andet udslag.. Så jeg kæmper videre og håber på resultater ved næste måling..

 Og da der kun er gået 20 dage siden sidste måling hvor jeg faktisk var i København i 3 dage hvor jeg ikke fulgte planen, plus jeg var til min venindes 25års fødselsdag, hvor jeg jo faktisk drak, så der er en del dage der er "spildt" hvis man kan sige det sådan? Men jeg fortryder nu ikke de dage, det var nogle rigtig gode dage, og en ualmindelig god og sjov fest!


Det at jeg ingen deadline har pt. gør også at jeg ikke tager det så tungt, jeg ved at der nok skal ske noget, og det at min krop er kommet af med mere stress, gør jo også at min krop langsomt kommer i balance igen.


Jeg lagde forleden dette billede ud af mig, som er fra sidste år 1 uge inden debutantstævnet.

På dette tidspunkt vejer jeg 58 kg med en fedt% på ca. 8.. I følge min biosignatur måling, så er min leanmass pt. på 58kg, så jeg må da ha bygget en del muskelmasse så indenfor det sidste år, selvom jeg indenfor de sidste 12 måneder, faktisk har været på diæt i ca. 5 af dem.. Det er da slet ikke så tosset så.. :) Glæder mig virkelig til at se hvad der gemmer sig under fedtet ;)



Vi er begyndt at eksperimentere med faste nu! Jeg fastede i Mandags, og det gik rigtig fint, vi startede med 16 timer, hvilket faktisk ikke var noget problem, jo jeg blev lidt sulten, men ellers ikke.. Vi valgte også at ligge fasten på en hviledag, tror det ville ha være anderledes hvis jeg skulle ha trænet..

I dag prøver jeg så at faste igen, denne gang skal jeg faste lidt længere, og da jeg kom til at spise liiiige sent nok i går, så skal jeg faste indtil klokken 17, så har jeg fastet i 20 timer..

Der er en masse sundhedsmæssige fordele ved at faste, blandt andet at man efter fasten skulle optage næringen fra maden meget bedre. Men alt dette med faste kan du læse meget mere om lige her: www.leangains.com

En anden ting er jo også at jeg netop "spare" alle de kcal jeg normalt ville ha spist på de timer hvor jeg så faster.. Nu må vi se om det har en effekt, jeg venter spændt .. :)
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar