søndag den 20. oktober 2013

Ferie på Cypern! Part 1...



Jeg vil skrive lidt om min ferie i de kommende indlæg, dog er der ikke gratis internet adgang hernede på vores ressort, så jeg skriver indlæggene lidt hen af ugen, og så oplader jeg, når jeg får adgang til noget wifi..  :)


Turen herned:

Ja jeg er nu taget afsted på ferie til Cypern, sammen med min far og den ene af mine brødre Christian..

Vi overnattende begge hos far fra fredag til lørdag, da vi skulle køre mod Kastrup Lufthavn allerede lørdag morgen KL.05.. 

Fredag aften var Christian helt oppe at ringe over ferien, på den dårlige måde vel og mærket, han havde læst en masse på nettet om folk der før havde købt denne slags rejse, hvor alt bare var gået helt galt og bla. Bla. Bla...(vi har købt rejsen gennem sweet deal, den var meget billig, og vi har ikke prøvet det før) Christian ser ofte alle de negative sider ved ting, før han overhovedet skænker de positive ting en tanke... Og han nåede da også at få min far lidt med på den vogn..

Jeg har før rejst med en veninde hvor vi har fået nogle billige rejser og deals, og vi er altid blevet positivt overraskede, og jeg tager tit tingene som de kommer, så igen på denne tur, har jeg bare tænk: "Lad os nu se, ellers finder vi nok også ud af det!" 

Vi kørte afsted lørdag morgen, og skulle med færgen fra Århus - Odden, og vi ankom til lufthavnen allerede ved 10 tiden, og vi skulle være klar ved check-in kl.1115.. 

Det første positive i Christians synspunkt var så, at flyselskabet faktisk fandtes ;) Ja I kan godt høre han havde sine tvivl :)
Vi kom med flyet, dog ca. 15min. forsinket, så ca. 1330 lettede vi, og Kl.1815 dansk tid landede vi i Ercan lufthavn.. Her blev vi hentet af flere busser, som skulle køre alle os fra flyet ud til dette resort som hedder: Acapulco Resort, vi var 180 danskere som alle skulle herud..

Vi ankom til Acapulco Resort, her kunne vi vælge at tilkøbe aftensmad alle dagene til en fornuftig pris, da vores ophold kun var med morgenmad.. Det syntes far var en god ide, så det gjorde vi..

Da vi havde fået vores nøglekort til vores Bungalow, gik vi ned og fik vores armbånd til aftensmaden, og så skulle vi over og spise.. Og hold nu op en buffet!! 
Kæmpe salatbuffet, forskellige varme retter, kød, ris, fisk, pasta osv.. Og så var der dessert buffet!! Der var SÅ mange forskellige kager! Åhhh åhh! Og nej min rygrad er stadig ikke vendt helt tilbage, så jeg smagte lidt af dem, men små stykker! 

Efter denne overdådige buffet gik vi lidt rundt på Resortet og kiggede, jeg fik set hvor fitnesscentret var og så gik vi tilbage til vores Bungalow .. Jeg var meget træt, så jeg hoppede i nattøj og så i seng..



Søndag dag 1:

Vi startede dagen med at stå op KL.08, fik tøj på og så ned og spise.. Til endnu en omgang buffet! 
Der var meget at vælge imellem! Og der var heldigvis forskellige slags måder de havde valgt at tilberede æg på, så jeg kunne få mine proteiner :) nom nom.. Der var igen også en lækker salatbuffet, og så var der forskelligt brød, pølser yoghurt osv.. Jeg holdet mig mest til æg og så noget grønt, men der røg også lidt brød ned.. Ups.. 



Efter  morgenmaden gik vi op til velkomstmøde KL.1030, hvor vores guide fra Bussen ud til Resortet, ville fortælle mere om de forskellige ture de kunne tilbyde og hva der skete på Resortet osv..  Vi overvejer at tage med på en bådtur enten onsdag eller torsdag..

Efter mødet gik vi tilbage til vores Bungalow, jeg skiftede til træningstøj og gik ned for at træne, mens Far og Christian ville gå ned til poolen.. 

Vi havde aftalt at mødes igen 1315 for at gå sammen over til frokost, så dette gav mig ca.60min. Til at træne i..

Det er ikke noget stort Gym overhovedet! Det er nok lidt ligesom på alle andre hoteller.. Der er 2 multistationer, lidt håndvægte, en bænk, en bold og 7-8 Cardio maskiner..
Men jeg fik da trænet lidt bryst, ryg og mave.. Måtte dog være lidt kreativ, og det var bestemt ikke nogen vild træning, men jeg fik det dog gjort!

Tilbage og mødes med de 2 andre, skifte tøj, og så ned til frokost.. Som endnu engang var buffet..  Jeg blev mæt!! Det buffet her er slet slet ikke godt til mig!  Man spiser bare altid mere end normalt når der er så meget at vælge imellem! 

Efter frokost gik vi lidt rundt og kiggede, far fik købt net, men det kan kun bruges af 1 af gangen og kun nede i nærheden af lobbyen..

Jeg fik skiftet til bikini, og brugte de næste par timer ved poolen.. Lidt senere kom far og Christian for at joine, og Christian og jeg tog en svømmetur i poolen, mens far faldt i snak med et par, som vi har aftalt vi skal en tur med ind til byen i morgen (mandag)..

Efter nogle timer ved poolen gik vi på skift i bad, og så ned for at spise aftensmad.. Da vi var færdige med at spise, satte vi os over i lobbyen for at bruge 5min. På nettet, og så kom Kristian og Majbritt (det par far havde snakket med) og så sad vi derovre og spillede uno, der var nu ret hyggeligt!

Jeg er lige gået tilbage til vores bungalow, da jeg er ret træt, og vil gerne op og løbe i morgen inden vi skal ned og spise morgenmad.. 

Nat nat..


Det er forresten ikke mange billeder jeg får smidt i disse indlæg, da jeg skriver på min iPad og alle billederne ligger på min iPhone, og når de to ting ikke er på nettet samtidig, så kan de ikke synkroniseres, så jeg må ligge billeder ind i et andet indlæg.. Håber det er ok :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar